Kreativitetens psykologi

Netop færdig med bogen ‘Kreativität aushalten / Psychologie für Designer’ af Frank Berzbach. Over knap 200 sider diskuteres det som ’omgærer’ den kreative og den kreative proces. Under kapiteltitler som: At være kreativ, At arbejde rigtigt, At arbejde alene, At arbejde for andre, At arbejde forkert, Ikke at arbejde samt et afsnit med litteraturhenvisninger.
Bogen rummer mange gode (men også kendte) pointer og navnlig ét træk skal den roses for: den kan ‘turbolæses’ (okay: på tysk! ;-)), fordi centrale pointer er trukket ud af teksten, så man i første omgang kan nøjes med dem – især hvis man kender til dem i forvejen. Det er pointer i stil med ‘Papirkurven som pålidelig kammerat’ – altså at man skal producere rigtigt mange indfald og ideer før der er plads til nye og flere og måske den/de rigtige. Eller fordele og ulemper ved at organisere kreative i storrums-kontorer, hvilket ikke er entydigt godt eller skidt, men jo meget udbredt i den kreative verden – på trods af at mange topkreative faktisk helt vil have ro og isolation, når geniet skal på arbejde.
Se mere om bogen her

kreaaushalten

This entry was posted in Forskning, Litteratur, Trend and tagged . Bookmark the permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *