Perspektivløst logo-skrift-valg

Designvirksomheden Pentagram har udarbejdet en ny visuel identitet for University of the Arts i London, en fusion af forskellige skoler med design på programmet, bl.a. Central St. Martins og London College of Communication.
Den visuelle del af brandstrukturen er løst helt ok, men ak: skriftvalget er faldet på Helvetica og det er jo temmelig perspektivløst og pegende bagud.
Man kunne sagtens have udarbejdet en hel ny fontfamilie til løsning af opgaven, eller i det mindste de få tegn, som indgår i forkortelsen ual: efterfulgt af de enkelte institutioner. Det er for så vidt ok at vælge en neutralt betonet skrift, men Helvetica? Det er ufølsomt, idéforladt og meget lidt innovativt al den stund, vi befinder os i designfeltet.
Her er et eksempel den nye logotype og derunder den “gamle”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Læs mere på: http://www.creativereview.co.uk/cr-blog/2012/june/ual-identity-pentagram

This entry was posted in No-sense, Skrifter i brug, Trend, Typo i hverdagen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *